aankomst,eerste dagen en eigen internet:-) - Reisverslag uit Entebbe, Oeganda van Hannah Prins - WaarBenJij.nu aankomst,eerste dagen en eigen internet:-) - Reisverslag uit Entebbe, Oeganda van Hannah Prins - WaarBenJij.nu

aankomst,eerste dagen en eigen internet:-)

Door: han

Blijf op de hoogte en volg Hannah

26 September 2013 | Oeganda, Entebbe

Lieve mensen, ik kreeg al van allerlei mensen lieve berichtjes of ik veilig aangekomen was, en ja hoor dat ben ik gelukkig. Reis ging eigenlijk prima, op dubai helemaal heen en terug door de paspoort controle geweest, ik dacht namelijk dat ik zelf al me bagage daar al moest op halen en dan opnieuw inchecken maar nee haha. Op dubai alle mannen en mooie lange,witte jurken en alles heel rustig aan, echt geweldig om die cultuur ook even te proeven. Om 13.00 dinsdag middag kwam ik aan in entebbe, bij de luchthaven heeft renske me opgehaald en naar haar huis gebracht, super mooi, ik heb ook een hele mooie kamer.
Woensdag de hele dag bij Home geweest het kindertehuis van foodstep ongeveer een halfuurtje hier vandaan. Er wonen nu 62 kinderen, overdag zijn er 4 kleintjes thuis meestal, smiddags een stuk of 20 denk ik en om 5 uur ongeveer komt de rest uit school, in dit huis ga ik de meeste dagen helpen. Dar woensdag ook 2 hele lieve vrijwilligers ontmoet,femke en pim, nederlanders, jong en super aardig! Heerlijk, de hele dag aan een wandschilderij gewerkt(check foto). Vandaag naar kampiringisa, het mega heropvoedingsgesticht ongeveer op 2 uur rijden van hier, daar doen we elke donderdag vrijwilligerswerk namelijk, lekker spelen en kletsen met de kinderen en ze krijgen vooral van renske medische hulp, echt heel knap!
De kinderen hier hebben echt niet veel maar delen alles met elkaar en zorgen heel erg goed voor elkaar heel mooi om te zien. Ook gaan ze s ochtends rond 11 uur, worshippen, echt heel mooi ze zingen allerlei liedjes, bidden met en voor elkaar, dansen en luisterde met volle aandacht naar pim die het verhaal van jezus die de kinderen bij zich roept vertelde. Het echt geweldig om te zien hoe vol van god deze kinderen zijn, terwijl ze in zulke omstandigheden leven. Ik ga stoppen, anders ben ik zo door me internet heen, wat ik nu dus heb:-) verder gaat het super en zelfs de taal begint al een heeeel klein beetje te wennen, aangezien mijn engels niet echt goed is, is het afrikaanse engels helemaal lastig te volgen,maar het komt goed! Ik heb nog 5 maanden om het te leren dus.

  • 26 September 2013 - 19:36

    Martha:

    Yessss wat goed om te horen! Heerlijk dat je nederlands kan kletsen met die andere lui! Enjoy! Kus

  • 26 September 2013 - 20:51

    Marinus&Piet:

    Ooooh Hannah, wat ben je toch ook n lekker ding!
    Het lijkt net of je het gewoon verteld, dus het lijkt net of je gewoon lekker op de bank zit hier... Maar, je zit heeeeel ver weg... Zo voel je toch lekker dichtbij!
    Super tof dat alle eerste indrukken zo goed zijn en dat de reis goed verlopen is! Wat zal jij veel zien en meemaken! Echt geweldig!
    tLijkt ons ook erg bijzonder om te ervaren hoe die kids hun geloof beleven e.d. Geniet er maar lekker van! En die taal komt vast goed! Net wat je zegt, je hebt nog ff! ;)
    Heb je al n winkel gevonden met Andrelon shampoo???? :D
    Dikke knuffel

  • 26 September 2013 - 20:54

    Johannes:

    Woooooooouwwwwwww hannah. Dit klinkt zoooooo unbelievebol gaaf. Helemaal top. Ik bid voor je. Goodddd Luck ;)

  • 26 September 2013 - 22:08

    Janny:

    Helemaal geweldig om te lezen wat je allemaal mee maakt!
    Geniet er maar lekker van! X

  • 27 September 2013 - 19:12

    Willianne:

    Hee Hannah,

    Wat klinkt dat allemaal vol van indrukken en indrukwekkend! Heerlijk die foto met de bananen. Is dat de markt?
    Geniet van alle kennismakingen en geniet van de dingen die je zelf mag bijdragen!

  • 29 September 2013 - 21:15

    Dineke Geerestein:

    Ha Hannah,

    Leuk om je reisverslag te lezen. Volgens mij krijg je wel een mooie tijd daar. Je bent nu al zo enthousiast!
    Gelijk al aan het muurschilderen het lijkt me heel mooi werk daar met al die kinderen.
    En goed voor je engels dat ga je helemaal leren.
    We kijken uit naar je volgende bericht , groetje en gods zegen toegewenst

    Dineke

  • 01 Oktober 2013 - 13:41

    Matty Liefting:

    Lieve Hannah,
    Wat prachtig voor je om Namuli zo op te zien bloeien, Nadine liet me de foto's zien, dat ze bij je lag te slapen. Wat zal jij genieten van al die prachtige donkere kindjes, al zal het vaak ook heftig zijn, wat je meemaakt.
    Ik wens je een hele mooie leerzame tijd toe in Oeganda, die je nooit meer zal vergeten. Ga zeker je blog lezen en hoop verder via Nadine te horen hoe het met je gaat.
    Groet, Matty

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hannah

Als jullie het leuk vinden kunnen jullie hier iets lezen over mijn reizen die ik hoop te gaan maken. Om bij het begin te beginnen hoop ik 23 september me eerste reis te maken naar Oeganda.

Actief sinds 17 Sept. 2013
Verslag gelezen: 431
Totaal aantal bezoekers 19943

Voorgaande reizen:

23 September 2013 - 18 Februari 2014

Kinderwerk Oeganda

Landen bezocht: