trippie, maar ook gewoon weer lekker op de home. - Reisverslag uit Entebbe, Oeganda van Hannah Prins - WaarBenJij.nu trippie, maar ook gewoon weer lekker op de home. - Reisverslag uit Entebbe, Oeganda van Hannah Prins - WaarBenJij.nu

trippie, maar ook gewoon weer lekker op de home.

Door: han

Blijf op de hoogte en volg Hannah

09 December 2013 | Oeganda, Entebbe

Lieve mensen, volgens mij is het al weet een tijdje geleden dat ik geblogt heb,sorry. Maarja wat wil je met deze tijd al die voorbereidingen voor kerst en natuurlijk sinterklaar, al die gedichten en suprises maken, nee hoor daar hebben we dit jaar geen last van gehad, stiekum heb ik het natuurlijk wel gemist hoor. Maar ook hier hadden we pepernootjes, ietwat zacht en wel hele taaie taaitaai:-)
Maar wel al echte kerstvoorbereidingen getroffen hoor, we hebben vandaag bij zo een beetje 30 graden met de kids kerststerren gemaakt en opgehangen, ziet er echt al wel een beetje kerstachtig uit maar voelt toch een beetje gek hoor. Vanmiddag was echt te leuk ik ben met de grote jongens 14 tot 18 jaar ofzo meegeweest met voetbaltraining. Het was te warm en te vermoeiend maar echt geweldig, heerlijk om even bezig te zijn, en te zien dat zwarte volgens mij echt harder kunnen lopen dan mezungu's. En mijn conditie was nog slechter dan ik had gedacht haha toch hebben we wel maar even een berg beklommen van 4321 meter, de mount elgon.

We waren op trip samen met inge, tessa en judith, echt super gezellig. Eerst 2 dagen gereisd naar een super mooi national park in het noorden, kidepo, en helemaal iet zo toeristich. Daar 3 nachten gekampeerd een soort van midden tussen de leeuwen enz haha, nouja we hebben eigenlijkk alleen maar jakhalzen en buffels rond onze tent gehoord volgens mij. Maar dat park was echt te gaaf en mooi, we denken dan vaak ' s ochtends een gamedrive van half 7 tot half 10 en dan 's middags weer van half 5 tot half 7 ofzo. En tussendoor lekker zonnen, koken, douche met een bekertje water en gewoon heerlijk relaxen. We hebben echt zo enorm veel mooie dingen gezien, hele grote kudde met buffels, een een kudde met wel bijna 30 mega grote olifanten, die beesten kunnen wel ruim 4 meter hoog zijn he. Verder een jachtluipaard best heel goed gezien, zebra's, giraffen, een slang in ons wc gat, en echt prachtig twee mama leeuwen met welpjes, van heel dichtbij die lagen gewoon lekker naast ons in het gras. Er zijn echt overal super mooie foto's van die heb ik alleen nog niet dus die volgen wel een keer, of thuis. Daarna zijn we dus naar het oosten gereden en daar de ene hoogste berg van uganda beklommen, het heeft er zelfs nog gevroren, haha lagen we daar in ons tentje, in een houten blokhut:-)

We hebben weer een super lief nieuw jongetje in huis, andrew omio, hij is ongeveer 4 jaar denken ze, en hij belandde vorige week woendag in kampringisa met 2 echt vrij grote hoofdwonden, en ondervoed, hij kwam rechtstreeks van de straat. Ze mochten hem donderdag meteen meenemen, hjj heeft dus gelukkig maar 1 dagje in kampiringisa gezeten, hij zit nu eerst 2 weekjes bij ons in huis en gaat daarna door naar de home. Het ging alleml super goed met hem, lachtte al snel en sterkte ook goed aan. Afgelopen vrijdag had hij ineens hoge koorts, dus renske is met hem nar het ziekenhuis geweest, daar kwamen ze er achter dat hij heel veel malaria in zijn bloed had, dus meteen een injectie en koortverlagende siroop. Toen heb ik met hem een nachtje in het ziekenhuis doorgebracht. Een paar uren later en injecties later was hij alweer helemaal vrij van de malariaparasieten en zaterdagavond om half 11 lagen we dan ook alweer in ons eigen bedje. Hij krijgt nog wel wat medicijnen, maar doet het super goed, hjj is er amper ziek van geweest, echt een super sterk lief mannetje, die af en toe lekker koppig is maar ook weer elk banaantje met je wil delen, heerlijk!!

• 09 December 2013 - 20:41

Mama:

Heerlijk weer even je snoet te zien en dat naast een heuse proff. Nieuwe generatie intellect!!. Daarbij al die lieve kinderen waar je zoveel van houd!!!!
    knuff

• 09 December 2013 - 21:09

Janny:

Oh, wat een heerlijke, spannende avonturen! En leuk dat jullie zoveel dieren hebben gezien! Echt geweldig! Maar die slang...brrr...
    Fijn dat je weer veilig @ de home bent!
    Genietse van de kinders!

• 10 December 2013 - 00:17

Angelique:

Hey Hannah wat leuk om je verhalen te lezen. We denken aan je en bidden voor je! Je zal het wel eens lastig vinden maar houdt vast aan al het moois. Hoop je volgend jaar weer gezond en wel te zien. Groetjes van ons allen.

• 10 December 2013 - 19:52

Dick Van Heerdt:

Hoi Hannah,

Als je over een paar maanden terug ben dan weet ik wel iets waar jij je geld mee kan verdienen, reisverslagen en mensen enthousiast maken.
    Dat nieuwe mannetje is inderdaad heel leuk, je wilt hem zo onder je arm nemen en mee naar huis nemen.
    Goed van je dat je dit vrijwilligers werk doet, ik wens je Gods zegen toe en nog een hele fijne tijd.

Gr Dick van Heerdt

• 12 December 2013 - 11:10

Jacqueline Van Vlastuin:

Hoi Hannah,
    Wat mooi al die verhalen en belevenissen van jou, ga je nog niet op een olifant rijden?
    Nog veel plezier en geniet van alle mooie dingen die je mee mag maken. Ik bid voor je dat de God je nabij mag zijn.
    Groetjes, Jacqueline v Vlastuin